Vendégváró kosárkák

 

És ismét egy kis vendégváró ötlettel érkezem, amihez egy nagyon kedves barátnőmtől , Lucától kaptam tippet 🙂 Ezek a kis kosárkák rétestésztából készültek, amit könnyen betudtok szerezni akár készen is bármelyik nagyobb szupermarketben. A töltelék egy mentás, vaníliás, mascarpone-s hab. A díszítés pedig eper és menta levél ! Természetesen ezekbe a kosárkákba lehet sósat is tölteni, hiszen elég semleges az íze, illetve bármilyen más tölteléket és gyümölcsöt. Én legközelebb szerintem egy túrós és egy diós krémmel fogok kísérletezni.

Amire szükségetek lesz ( 24 kosárka):

  • 1 csomag nyújtott rétestészta
  • 500g mascarpone
  • 500g habtejszín
  • 12 db nagyobb szem eper
  • csokor mentalevél
  • vaníliás cukor vagy 1 rúd  bourbon vanília
  • cukor vagy méz a tejszínhab ízesítéséhez

Elkészítése:015

Először is a sütőt alsó felső sütésen, 180 fokra melegítjük. Közben elkezdjük kivajazni a muffin formáinkat, amikbe belekerülnek majd a kosárkáink. A réteslapot kihajtogatjuk majd a formához mérten, kockákra vágjuk a rétest. Érdemes a maradék réteslapokat,(amikkel épp nem dolgozunk ), egy vizes konyharuhával lefedni, hogy ne száradjon ki, mert akkor nagyon törni fog. A rétes lapokat, egyesével lekenjünk olvasztott vajjal, majd csillagformában egymásra pakoljuk őket. Én 4 réteslapot használtam egy kosárhoz. Ha ez kész, szépen óvatosan, belehelyezzük őket a formába és jöhet is a sütés. A sütés mindössze 10 perc és máris szép aranybarnára sülnek .
A töltelékhez felverjük a habtejszínt egy habverő segítségével, amihez vaníliát, menta levelet és mézet adunk ízlés szerint. Jöhet a mascarpone is bele, amit 1-1 arányban keverünk össze. Ha kihűltek a kosárkáink töltsük meg őket az elkészült, tejszínhab állagú krémünkkel.
Díszítésnek bármilyen gyümölcsöt használhatunk, én mivel mentásra csináltam a krémet, epret választottam. Az epreket hosszában keresztbe vágtam, majd azokat is 3 csíkra, és szépen egymásra fektettem őket. Végül egy kis mentalevelet is mellé raktam.
Én az egészet egy muffin állványra helyeztem, így még mutatósabb lett 🙂

008

009

 

pár tipp:

valószínűleg a krémünk amikor belerakjátok a mascarponet, össze fog esni és nagyon folyós lesz, ilyenkor kézi habverővel egy pár perc alatt, újra felverhető

amint kijöttek a sütőből a kosárkák, azonnal szedjük ki őket, hiszen ha kihűl a vaj is megszilárdul és nem fognak kiesni a formából

 

Leave a Reply

